Atlas 24h pomoć na putu

Tehnički pregled - najčešča pitanja i odgovori

Početna
Tehnički pregled - najčešča pitanja i odgovori

Da li su na tehničkom pregledu u zimskoj sezoni obavezne zimske gume?

Zimske gume kod kojih dubina gazećeg sloja ne sme biti manja od četiri milimetra jesu obavezne samo u periodu od 1. novembra do 1. aprila i to u slučaju snega, leda ili poledice na kolovozu.

Pored zimskih guma, vozači su obavezni da u prtljažniku obavezno imaju i odgovarajuće lance za sneg, odnosno druge uređaje za povećanje prianjanja, koje u slučaju potrebe postavljaju na najmanje dva pogonska točka, ukoliko naiđu na deo puta gde je saobraćajnim znakom predviđena obavezna zimska oprema.

Naš je savet da obavezno koristite zimske pneumatike jer se, za razliku od letnjih, ne stvrdnjavaju na niskim temperaturama, zato ih je bitno koristiti ne samo na snegu i ledu već na suvoj podlozi kada temperatura padne ispod +7° C, jer ispod 7 stepeni letnje gume počinju da gube svoje prvobitne performanse.


Da li je dozvoljeno koristiti čarape za sneg umesto lanaca?

Zakonom je predviđeno da u zimsku opremu spadaju uređaji za povećanje prianjanja tokom vožnje van naselja, tako da tzv. čarape za sneg jesu dozvoljena zamena za lance. Mnogi vozači ih biraju jer se lakše i brže montiraju. Čarape poboljšavaju prianjanje vozila na snežnim i klizavim putevima, dizajnirane su za sve veličine točkova i za sva vozila. Mogu da se koriste na pogonskim točkovima na putničkim vozilima, lakim komercijalnim vozilima, SUV, minibusevima. Čarape se mogu koristiti sve dok ukupna težina vozila ne prelazi 3,5 tone i na svim vozilima koje imaju ESP, ASC, + T, ASR, ABS (ne oštećuju elektronsku podršku za upravljanje vozilom).


Da li sa neispravnim podizačem stakla mogu proći tehnički pregled?

Ne, svi prozori moraju biti funkcionalni uključujući šiber ili pokretni krov.


Da li je istina da tehnički pregled ne kontroliše starost prve pomoći?

Prva pomoć mora biti po standardu SRPS Z.B2.001, a rok trajanja nije predviđen pravilnikom o obaveznoj opremi. Ipak, savetujemo da Vaša oprema bude sa ispravnim rokom trajanja.


Fabrička kuka za vuču – šta se gleda i traži na tehničkom pregledu?

Na uređaju za spajanje vučnog i priključnog vozila koji je fabrički ugrađen mora postojati homologaciona oznaka i oznaka proizvođača vozila (kod putničkih vozila i autobusa). Ukoliko ne postoje navedene oznake a vlasnik vozila dostavi na uvid potvrdu ovlašćenog predstavnika u Republici Srbiji da je konkretno vozilo proizvedeno sa ovim uređajem, nije potrebno vozilo podvrgavati ispitivanju.

Teretno vozilo je po definiciji namenjeno za vuču priključnih vozila i na uređajima za vuču priključnih vozila teretnim vozilima vrste N2 i N3 ne moraju se nalaziti navedene oznake.

Napominjemo da je u skladu sa odredbom člana 83. Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila… uređaj za spajanje vučnog i priključnog vozila na vozilima vrsta M1 i N1 (putnička i laka teretna vozila), koja su prvi put registrovana u Srbiji nakon 1. jula 2011, prilikom vršenja tehničkog pregleda mora biti rastavljen na pričvrsnom mestu i u tom slučaju ne sme da premašuje dužinu gabarita vozila.

Odredbe o fabričkim kukama se ne odnose na vozila koja imaju ugrađene uređaje za spajanje vučnog i priključnog vozila koji su ugrađeni pre 31. decembra 1989. godine – ako je uređaj fabrički ugrađen pre tog datuma, onda na njemu ne moraju postojati nikakve oznake.


Naknadna ugradnja kuke – kako do atesta, šta se gleda i traži na tehničkom pregledu?

Naknadna ugradnja uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila predstavlja prepravku vozila i stoga se mora izvršiti ispitivanje vozila. Za vozila kojima je u uverenjima izdatim od strane Agencije za bezbednost saobraćaja evidentirano da imaju kuku, podrazumeva se da je izvršeno ispitivanje.

Ukoliko želite da ugradite kuku i dobijete atest, vlasnik vozila (ili lice koje on ovlasti) podnosi zahtev za ispitivanje vozila Agenciji za bezbednost saobraćaja preko pravnog lica koje je Agencija ovlastila u skladu sa zakonom. Spisak svih pravnih lica ovlašćenih da vrše ispitivanja, merenja, kao i da izdaju potvrde o ispravnosti uređaja i opreme za pogon vozila na tečni naftni gas pogledjate OVDE.

Od papira su Vam neophodni: račun od kuke, potvrda servisa koji vam ju je ugradio i potvrda proizvođača vozila da je na vaše vozilo uopšte moguća ugradnja kuke.


Demontirao sam kuku, da li moram izvršiti ispitivanje vozila?

Demontaža uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila ne podleže ispitivanju vozila.


Imam malo korozije na vozilu, kako da znam šta se tačno toleriše na tehničkom pregledu?

Na šasiji nije dozvoljena dubinska korozija ili rupe. Na samoj karoseriji vozila i na podu vozila nije dozvoljena dubinska korozija na nosećim delovima ni korozija koja je izazvala rupu.

Dozvoljena su manja oštećenja koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, kao što su grebotine koje su malo korodirale, ulegnuća nastala pri parkiranju, nedostatak bočne lajsne i slično.


Da li se sa oštećenom šoferkom može proći tehnički pregled?

Manje oštećenje vetrobranskog stakla koje se nije proširilo nije razlog da ovaj deo uređaja bude okarakterisan kao neispravan – možete proći tehnički pregled.

Samo ukoliko postoji više manjih oštećenja ili veće oštećenje onda postoje razlozi da se ovaj uređaj okarakteriše kao neispravan.

U praksi se dešavalo da mnogi tehnički pregledi proglašavaju vozilo neispravnim zbog manjih oštećenja, savetujemo da telefonski ili lično proverite šoferku sa kontrolorima pre tehničkog pregleda.


Kakvi reklamni natpisi smeju da se stave na vozilo?

Odredbom člana 67. Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila reflektivni deo natpisa – grafičkih simbola na vozilu mora biti jednostavan, bez adresa i brojeva telefona, i da ne odvlači pažnju drugim učesnicima u saobraćaju, odnosno mora odgovarati zahtevima i uslovima za postavljanje. Ovo se odnosi samo na reflektivne delove natpisa.


Da li mora raditi i zadnji brisač da bi vozilo prošlo tehnički pregled?

Ne mora. Zadnji brisač nije predviđen Pravilnikom o podeli motornih vozila, pa se njegova nefunkcionalnost ne proverava te ne može biti razlog da bi se vozilo proglasilo neispravnim.


Naprsli migavci ili farovi – mogu li da prođu tehnički pregled?

Naprslina se toleriše, ali razbijeni migavci ili farovi – ne.


Niste našli odgovor koji tražite? Postavite pitanje putem KONTAKT forme i naš tim stručnih saradnika će Vam odgovorit u najkraćem mogućem roku.


Zakažite tehnički pregled

Pouzdano i jednostavno. Izaberite tehnički pregled i slobodan termin, unestite mobilni broj i dobićete SMS kod za potvrdu termina.

Atlas 24h pomoć na putu
Povratak na vrh stranice ↑