Paket pomoći na putu – neophodnost ili bacanje para pred put?

Pregleda: 41 Komentara: 0

Počela je sezona češćih putovanja i letnjih godišnjih odmora. Tokom sezone u inostranstvu letuje oko milion i po srpskih turista, od kojih najveći broj za svoju destinaciju bira Grčku (više od milion). U publikacijama Republičkog zavoda za statistiku nalaze se podaci o šest i po miliona noćenja na godišnjem nivou, samo od strane domaćih turista u Srbiji, a znamo da je broj noćenja mnogo veći, obzirom da je i dalje rasprostranjeno neprijavljivanje realnog broja gostiju.

Statistički podaci nam govore i sledeće – na putevima u Srbiji i Republici Srpskoj godišnje se dogodi skoro 50 000 saobraćajnih nezgoda, dok operativni centri asistentskih kuća primaju stotine hiljada poziva vozača u nevolji. Atlas 24h pomoć na putu broji preko 300 000 korisnika, dok AMSS beleži oko 50 000 intervencija godišnje. Jasno je da su ovakve usluge tražene i da ih mnogi vozači koriste ili računaju na njih u napredviđenim situacijama.

Pored sve većih troškova putovanja, smeštaja i drugih izdataka pre i tokom putovanja, mnogi preseku nepredviđene i predviđene troškove tako da odluče da ne kupe paket pomoći na putu. Ionako je to bacanje para, rećiće mnogi. Sve možemo rešiti i bez paketa pomoći na putu, zar ne? Svako zna pronaći auto-servis ili šlep-službu u blizini za 2000 ili 4000 dinara? Zašto da plaćamo unapred za nešto što će možda zatrebati?

Tačno, ali ne deluje sve tako jednostavno u praksi, štaviše, stvarnost je često daleko od toga. Bez paketa pomoći na putu, suočavate se sa nizom problema: od traženja pravog broja neke najbliže šlep službe, preko neizvesnosti ko će se pojaviti i kada, do straha od nepredviđenih troškova. Cene šlepanja mogu biti i do 5 puta veće ako nemate paket, a baš taj najbliži servis (koji ima odgovarajuće vozilo) nema obavezu izlaska na teren i može da bira kada će da radi a kada prestaje da pruža usluge (npr. posle 16h). Svakako, noćne usluge se dodatno obračunavaju, što takođe treba uzeti u obzir. Što je situacija ozbiljnija, veća je verovatnoća da će šlep služba podići cenu pre dolaska ili na licu mesta.

Auto u kvaru


Onda se postavljaju i druga pitanja: šta ako nemate dovoljno novca kod sebe? Zašto sebi dozvoliti stres, nervozu i velike finansijske izdatke kada postoji jednostavnije rešenje? Jedna od ključnih prednosti paketa jeste brza i efikasna pomoć u slučaju problema koji se obično javljaju kada ih najmanje očekujemo. Bez obzira na to da li se radi samo o ispražnjenom akomulatoru, probušenoj gumi ili ozbiljnijem kvaru, vozač u takvim situacijama može računati na onu asistenciju koja mu je u tom trenutku potrebna. Paketi omogućavaju vozačima da se brzo vrate na put bez dodatnih finansijskih opterećenja.

Za putovanja su vezane i nepredviđene situacije koje mogu pokvariti planove i ugroziti sigurnost vozača i putnika. Paket pomoći na putu, gledano iz ove perspektive, nije nepotrebni trošak niti „bacanje para”, već eliminacija ili bar smanjenje nepredviđenih troškova. Paket pomoći na putu pruža taj osećaj dodatne sigurnosti jer može biti od velike koristi u slučaju kvarova, nezgoda ili drugih problema na putu.

Finansijski aspekt je nešto što kod kupaca najčešće igra važnu ulogu. Sa jedne strane troškovi paketa i razmišljanje na temu da li mi treba dodatni nepotreban trošak koji je iz godine u godinu skuplji? A, sa druge strane, troškovi šlep službi, radnog sata i rezervnih delova, takođe, beleže konstantan rast.

Osim tehničke podrške, paket pomoći na putu često uključuje i pravnu pomoć i korisne savete vezane za putne pravce i stanje na putu, što može biti od presudnog značaja u slučaju saobraćajne nezgode, otežanih uslova u saobraćaju ili zdravstvenih problema u toku putovanja.

Manja asistencija – pomoć na putu

Paket pomoći na putu predstavlja korisnu investiciju za svakog vozača koji želi da putuje sa manje neizvesnosti i rizika. Iako ga vozači često povezuju sa nekim dužim putovanjem i udaljenim destinacijama, ovakva vrsta podrške može značajno olakšati i kraća, svakodnevna putovanja i izazove koji se mogu javiti kako na kraćim, svakodnevnim destinacijama tako i kod vlasnika novijih vozila. Paketi u Srbiji uključuju manje asistencije koje se mogu izvršiti na terenu (ispražnjen akumulator, ispražnjen rezervoar, izgubljeni ili oštećeni ključevi/kartice, problem sa gumom, paljenjem automobila ili tome slično), kao i veće asistencije koje uključuju šlepovanje do servisa, hotelski smeštaj, rent-a-car, plaćeni nastavak putovanja, pokrivanje troškova popravke u servisu do određenog iznosa ili šlepovanje do kućne adrese.

Nepredvidivo je putovanje i u Srbiji, pogotovo po tropskim vrućinama na užarenom asfaltu, a put do Grčke – kao tradicionalno najomiljenije destinacije domaćih turista - jeste dugačak i naporan.


Ako ste odlučili da kupite paket pomoći na putu, onda se još postavlja pitanje – koji? Da li je bolje vezati paket za vozača ili za vozilo?

U Srbiji su popularniji paketi vezani za vozilo, ali svakako da i jedna i druga vrsta paketa pomoći na putu ima svojih prednosti i mana. Pokušaćemo sabrati ključne razlike, prednosti i mane paketa pomoći na putu vezanih za vozilo, kao i onih vezanih za vozača-vlasnika.

Za konkretan primer možemo uzeti pakete koji su najpopularniji u Srbiji: Nacionalni i Moj (Lični) paket Atlas 24h pomoći na putu.

Pomoć na putu vezana za vozača Pomoć na putu vezana za vozilo
✔ Vozač koji ima paket pomoći na putu može zatražiti asistenciju u bilo kom vozilu u kojem se nađe. Čak i kao putnik ili suvozač! Ovo ipak ima i svoje granice, o čemu ćemo pisati niže u tabeli (u manama). ✔ Asistencija je zagarantovana i biće pružena nezavisno od toga što korisnik usluge možda nije u vozilu u trenutku kvara ili nezgode. Npr. vozi supruga, roditelj, dete – svi oni su takođe osigurani i ostvaruju pravo na asistenciju i kada vi (kao ugovarač i korisnik paketa) niste u vozilu.
✔ Umesto više paketa pomoći na putu vezanih za vozilo, vozaču je dovoljan jedan, što pored praktičnosti predstavlja i uštedu. ✔ Obično paketi imaju bolje pokriće ili više asistencija godišnje u odnosu na sličan paket koji je vezan za vozača.
✖ Vezanost za vozača znači da je usluga iz asistencije dostupna samo kada je osigurani vozač u vozilu koje je imalo kvar ili udes. ✔ Može biti dodatna vrednost pri prodaji vozila, jer kupcu možete ustupiti i važeći paket pomoći na putu, a možete ga prebaciti i na drugo vozilo.
✖ Ne odnosi se baš na sva vozila. Isključuje vozila sa probnim ilu stranim tablicama, kombi vozila i motocikle. Zvanično ne biste mogli dobiti asistenciju ni ako ste u taksiju, na primer. ✖ Imate veće izdatke za pakete pomoći na putu, ukoliko imate više vozila.

Kvarovi, saobraćajne nezgode i loši vremenski uslovi mogu u trenu prekinuti planove svakog vozača. Dok neki razmišljaju o tome da li plaćanje unapred za nešto što možda neće biti potrebno ima smisla, drugi se oslanjaju na prednosti koje pruža bezbrižnost u slučaju iznenadnog problema. Prednosti paketa su mnogobrojne: brza asistencija na terenu, šlepovanje, pravna i tehnička pomoć, čak i pokrivanje (bar nekog dela) troškova popravke.

Na kraju, odluka zavisi od pojedinca. Neki će smatrati da se bez paketa može, dok drugi neće želeti da rizikuju. Bilo kako bilo, jedno je sigurno – na putu nikad ne znamo šta nas čeka, zato skrećemo pažnju na korisne savete vezane za bezbedniju vožnju i želimo svima srećan put i bezbrižno putovanje.



Povezani članci: